Okulumuz, Eylül 2020-Şubat 2021 ayları arasında tamamlanması planlanan bir e-twinning projesi olan "Geçmişin Gizemi, Çöz Bakalım Bu Sözleri" adlı çalışmaya katılmıştır. Proje 10 Türk ve 1 Azeri ortak okulun katılımı ile gerçekleştirilmektedir. Projemizde, milli kültürümüzün en önemli parçalarından olan atasözü ve deyimlerimizin daha kullanışlı hale gelmesini sağlayacak etkinliklere yer verilecektir. Bunu yaparken öğrencilerimizin araştırma becerileri gelişecek, analiz yeteneği artacak,kendini ifade edebilme yeterliliği yükselecek ve teknolojiyi entegre ederekproje ve çalışma hazırlamayı öğreneceklerdir. Bu süreçte grupça belirlenen Web 2.0 araçları ile öğrencilerimiz tanışacak ve çalışmalarını bu uygulamalar ile hazırlayacaklardır. Sincan Şehit Zafer Er İmam Hatip Ortaokulu öğrencilerinin hem milli mirasa sahip çıkmasına hem de 21. Yüzyıl becerilerinin gelişmesine katkı sağlayacaktır.
Öğretmenler: Kübra ÖNER, Ayşe TAŞAN
Müze eğitimi; müzenin amacı ve nitelikleri, sergiler, sergilenen nesneler, müze ortamı, müze ve insanlar arasında, müzenin disiplinlerarası ve ilişkileri ile uğraşırken. Proje ile geziler ve gözlemler, etkinlikler ve Web 2.0 araçlarıyla öğrencilere bu eğitimi vermeye çalışacağız. Aynı zamanda öğrencilerimizden müzelerde aktif olmaları ve geçmişi anlaması ve yorumlaması beklenmektedir.
Öğretmenler: Kübra ÖNER, Ayşe TAŞAN
Yaşadığımız Covid-19 salgını sonucunda gelişen pandemi süreci çocukların sosyal ortamlarından ve arkadaş gruplarından ayrı kalmalarına sebep olmuştur. Bu proje ile çocukları çevrimiçi bir şekilde de olsa bir araya getirerek sosyal duygusal gelişimlerine katkı sağlamayı ve bu zorlu süreçte kendilerini ifade etmelerine fırsat vererek onlara destek olmayı amaçlıyoruz. "Sosyal beceriler" diye adlandırdığımız sağlıklı iletişim becerileri, problem çözme becerileri, arkadaşlık kurabilme ve sürdürebilme gibi temel konuları içeren davranışları kazandırabilmek için teknolojik aletleri ve web 2.0 araçlarını da faydalı bir şekilde kullanarak bilinçli internet kullanımı hakkında da farkındalık oluşturmayı hedefliyoruz.
Öğretmen: İlke TÜRKYILMAZ
We aim to teach students how to live with corona virus at schools. We'll show what precautions we take in our schools and our special life. We'll share what we do in this process on our twinspace page. Meanwhile, we'll share our online education systems with each other.
Öğretmen: İlke TÜRKYILMAZ
Azerbaycan ve Türkiye ortağı yeni eTwinning projemiz hayırlı olsun. Amacımız kısa sürede de olsa Su Elçisi öğrencilerim Yağız,Emir,Ceren,Esra,Furkan,Nehir ve Rüya (5.sınıflar) ile "su" konusunda farkındalık oluşturmayı planlıyoruz.
Öğretmen: İlke TÜRKYILMAZ
As ICT teachers, we want students to improve algorithmic thinking, programming and coding logic, creative thinking and problem solving skills. For the second period of school, we will teach these skills in MEB's curriculum.
With students in these days (for two months along), we will define a simple problem every week to solve with algorithms and write codes in different programming languages or block based coding platforms and share on Web2.0 tools with their families and friends among the social media platforms and applications.
In this way, students and parents are nested with programming in daily life and will be in interaction with each other.
Öğretmen: Yasemin CAN SİVAZ
Media is a powerful tool to design the cultures,habits,conducts,beliefs and point of views.But great exposure brings great responsibilities.
The impact of the media is unquestionable on youth and its results seen clearly both in their native languages and the behaviours.
Media literacy is more important than ever in today's world because whereever you go you see all forms of media.You face with different images and messages.But are they real or fake?Should we trust or suspect?What are the messages beyond them?How do they affect us and our lifestyles?
We want to help students become wiser consumers of media as well as responsible producers of their own media.Media literacy is going to foster critical thinking in students.
In this project,we are going to lead our students to make more logical conclusions,realising the views of reality,detecting its effects on popular culture and awaring the degeneration of their native language by the means of media.
Öğretmen: Yasemin CAN SİVAZ
Kültürlü insanların en büyük dostu, yardımcısı ve eğlencesi kitaptır. Kitap, zihnimizin ve gönlümüzün ihtiyaçlarını en kestirme yoldan karşılayan kıymetli bir hazinedir. Dimağımızı çalıştıran, hayal gücü sınırlarını genişleten sihirli bir etkisi vardır.Projemiz kitapların dünyasında öğrencilerimizi gezintiye çıkararak kitapların farklı dünyasını keşfetmeye davet ediyor.Üstelik birçok yol arkadaşı edinecek ve öğrenecekleri web2.0 araçlarıyla bu yolculuğun tadına varacaklar.
Öğretmen: Ayşe TAŞAN
Teknoloji bağımlılığının gittikçe arttığı pandemi döneminde kitap okuma alışkanlığı kazandırmak büyük önem taşımaktadır.Kitap okumayı sevdirmenin yolu ise kitap okumayı sevmekten geçmektedir. Projemizin amacı öğrencilerimizin okuma alışkanlığını ailelerini de rol model alarak kazanmasıdır. Projemizle öğrenci ve velilerimiz her ay proje ortakları tarafından belirlenen kitapları okuyacak ay sonunda birlikte değerlendirmesi yapılacaktır.
Öğretmen: Mümine ALPEREN KAYAK
Kültürümüz , tarihimizde önemli bir yere sahiptir. Öğrencilerimizin de geleneksel el sanatları ile ilgili bilgi ve beceriye sahip olması kültür aktarımı ve sanatsal üretim açısından önemli görülmektedir. Kültürel değerlerini tanımak ve tanıtmak amacıyla oluşturduğumuz bu projede hedefimiz kültürel mirasımız arasında olan geleneksel el sanatlarımız ile ilgili farkındalık oluşturmaktır.
Öğretmen: Mümine ALPEREN KAYAK
Adres:
Selçuklu Mahallesi. Güzelgah Caddesi. No 150/A Sincan/Ankara
Telefon
0312 263 00 75