Sınıf rutinleri ortak dil ve aidiyet duygusu oluşturmak amacıyla okulumuzda çalışmalar yapılmıştır.Konuyla ilgili olarak sınıf rehber öğretmenleri, haftalık sınıf rehberlik etkinliklerini hem öğrencileri yakından taniyip hem de öğrencileri birbirine tanıtıp sıcak bir sınıf iklimi oluşmasını sağlamışlardır. Bu konu için yapılan 2. calisma ise sınıf kurallarını tüm sınıfla birlikte sene başında oluşturulmasıdır.Sinifta da yazılı bir şekilde görünür bir yere asılmistir.Kurallarin herkes için geçerli olduğu,önceden belirlenen kurallara uymak zorunluluğu olduğu belirtilmistir.Bu kurallarin öğrenciler üzerinde zamanla alışkanlıklara dönüşerek kazanımlar sağladığı gözlemlenmiştir. Öğrenme sorumluluğunun ve öz denetimin öğrencinin kendisinde olduğu anlatılmistir. Bu şekilde öğrencilerin sorumluluk sahibi olmaları sınıflarını koruyup kollamalari ve aidiyet duygularının gelişimi sağlanmıştır.Konuyla ilgili diğer çalışmalar ise hep birlikte veya gruplar halinde yapilan sportif turnuvalar,akıl oyunlari turnuvaları,Arapça Etkinlik günü,kitap okuma saati,segiler yarışmalar, geziler ve aylık okul dergisi gibi etkinliklerdir.
SINIFLARDA ORTAK DİL VE AİDİYET DUYGUSU OLUŞTURMA
Öğrencilerin eğitim öğretim ortamında ,sosyal kaygı hissettikleri takdirde akademik riskler almadıkları ve akademik başarılarında düşüş olduğu bir gerçektir. Bu sebeple sınıflarda aidiyet duygusu oluşturma önemlidir. uyum sağlamak değil aidiyet duygusudur önemli olan. Her öğrencinin bireyselligi ve eşsizligi çok değerlidir. Sınıfa ait olmak; tüm öğrencilerin kendilerini kabul edilmiş,rahat ve okul ailesinin bir parçası olarak hissetmesi demektir. Her öğrencinin sınıfa ait olduğunu hissetmesini sağlamak içinuygulanabilecek 5 yöntem: 1.Her öğrenciye odaklanın .öğrencilerinizin birbirini sizin onları gördüğünüz gibi görmelerine yardım edin böylece herkes birbirinin en güzel yönlerini keşfedebilir. 2.Ogrencilerin kimliklerini oluşturmada yardım edin. 3.Bir sandalyeyi her zaman boş bırakın. Her okul yılının ortasında muhtemel en az bir öğrenci aramıza katılıyor,geldiklerinde boş bir sandalye görmek sınıfımızın yol boyu onları beklediğini gösteriyor,aynı zamanda diğer öğrencilere de sınıfımızın buyuyebilecegini ve değişebileceğini hatırlatiyor. 4.Her öğrencinin seçilmiş hissetmesini sağlayın. 5.Gun içinde sosyal duygusal etkinlerde bulunun. Öğrencilerimize kendilerini sınıfa ait hissettirmeliyiz.Herkesi hoşgörüyle kabul edemeyen bir dünyada yaşıyoruz.Okullar var olan ayrımı pekiştirme ve öğrencileri ikinci evleri gibi hissedecekleri güvenli bir topluluk oluşturma gücünü elinde tutuyor. Eğitimciler olarak öğrencilerimizle birlikte dünyayı gerçekten de değiştirebiliriz. Yapilan bu çalışma da emeği geçen ogretmenlerimize teşekkür ederim.(Sevgi ÇALIŞKAN)
.
Adres:
Selçuklu Mahallesi. Güzelgah Caddesi. No 150/A Sincan/Ankara
Telefon
0312 263 00 75